Mozarts grav

Besökte en fin kyrkogård.

Wikipedia

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ljusshow i Wien

Så mäktigt..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag och Alice gillar ju att gå, så vi tog bilen till Kahlenberg för att vandra. Vi gick och gick, men det var neråt hela tiden, lite konstigt tyckte vi ju eftersom vi hade uppfattningen att det var en runda, börja och sluta på samma ställer. Till slut fick vi vända och då var det uppåt, jösses det kändes i kroppen i flera dagar efteråt.

Bilden visar lite x-tra gympa.

Gympa

Min kära dotter kom till Wien förra helgen, så roligt. Roligt på flera sätt, att ses fysiskt är underbart men jag får också möjlighet att se mitt nya tillfälliga hemland lite grann.

Lördag, utflykt till Neusiedler See med lunch på Mole West.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Ylva vid sjö OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kortet ovan, restaurangen var så full (bordbokning behövs) så fick sitta vid 2 mysiga fåtöljer med vacker utskikt. Men att äta var inte lika lätt som ni ser.

Ambitionen var att komma iväg 7.00, vi kom iväg 7.15, så vi lyckades ganska bra. På GPS:en slog vi in Göstling som verkade vara närmaste orten. Olivia somnade när vi snirklat oss ut första biten från Wien så min kart- och GPS navigatör kunde inte hindra mig från att köra vi 2 mil för långt och vi fick vända när navigatören tog tag i sitt arbete igen.

Väl framme så bestämde jag mig för att inte åka, det blåste halv orkan och solen var på väg in i molnen. Istället drog jag upp dragkedjan och begav mig iväg på en promenix, men det blåste så mycket så jag ville dra upp dragkedjan även den sista biten, från halsen upp till näsan. Jag inser då att den har fastnat i tyget. Jösses, hur jag än gör så går det inte att rubba dragkedjan. Det går inte att dra upp dragkedjan nerifrån heller, den har fastnat där med. HELVETE!!!

Tänker att jag får dra av mig jackan som en tröja, men det är en tajt jacka och ska jag göra det så behöver jag hjälp. Nu känner jag mig lite stressad av situationen.  När frustrationen och ilskan är som värst och våldet, som jag använder för att få upp dragkedjan, är på topp, så lossnar den nedre dragkedjan och jag kan dra upp den till halsen. Nu kan jag utan hjälp från okänd person få av mig jackan som en tröja, men jag blir lite skinnflådd av dragkedjan eftersom hålet för huvudet är alldeles för litet.

Blommor

1 kommentar

Jag blir så glad av blommor och på vår marknad Rochausmarkt har vi flera ställen som säljer blommor. Dessa kunde jag inte motstå i fredags

Yamm

En kollega berättade om Yamm, en vegetarisk restaurang, sedan läste jag idag på en blogg om den och bestämde mig för att gå dit och äta en lätt lunch. Olivia ville inte följa med eftersom hon precis borstat tänderna och måste plugga.

Det är en  vegetarisk buffé med många olika rätter som alla ser goda ut. Detvär nog väldigt lätt att ösa på för mycket på sin tallrik. Sedan väger man sin tallrik och betalar efter vikt. Jag tog ganska lite, 5,86 euro plus ett glas vin. De har fri WIFI och man kan kolla på folk och lyssna på lite tyska runt sig. Helt ok att äta ensam här.

Olivia som pluggar och behöver en lektion i hur man stänger lådor

Stuhleck

1 kommentar

Att åka skidor är inte billigt….men det är roligt.

En skidhelg (1 övernattning, 2 skiddagar)